بازدید معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد کشور از اسکله شهید رجایی: 

کاهش زمان در فرآیندهای ترخیص کالاهای اساسی در دستور کار ویژه 



معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد از اتصال دو استان مهم یعنی خوزستان و هرمزگان به پژوهشگاه استاندارد خبر داد و گفت:« برای کاهش برخی از فرآیند ها، اتصال این دو استان به پژوهشگاه استاندارد مهم است و برای انجام این کار به زودی یک جلسه با حضور مدیر کل سازمان استاندارد این دو استان،  شخص من و مسئولان پژوهشگاه استاندارد برگزار می شود».
به گزارش صبح ساحل، «احسان ساده»، معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد در حاشیه بازدید از اسکله بندر شهید رجایی بندرعباس گفت:« هدف ما از  سفر به هرمزگان، بازدید از فعالیت‌های سازمان ملی استاندارد در تسهیل و تسریع ترخیص کالای اساسی است به همین منظور  بازدید متعددی از گمرکات استان و بندر شهید رجایی داشتیم». 
وی خاطرنشان کرد:«ما همواره تلاش می کنیم با حفظ ایمنی، سلامت و کیفیت کالاهای وارداتی، فرآیند حوزه استاندارد برای ترخیص کالاها را تسریع و فرایندهای زائد اداری را حذف و ارائه خدمات را به صورت تمام وقت اجرایی کنیم و قرار بر این است،  برخی از امور را هوشمند سازی و الکترونیکی کنیم و در این راستا، همکاری بخش خصوصی و آزمایشگاه ها را توسعه دهیم».
معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد تاکید کرد:« همه همکاران مکلف هستند از سیاست‌های جدید سازمان ملی استاندارد تبعیت کنند؛ از جمله بخشنامه ای که ابلاغ کرده ایم که در آن تاکید شده،  زمان تحویل نمونه ها برای تمام آزمایشگاه ها پنج روز، برای آزمایشگاه های میکروبی ظرف هفت روز انجام بدهند».
ساده در خصوص کاهش زمان تاخیر در اعلام نتایج نمونه برداری گفت:« اعلام به موقع نتایج در سامانه coc صورت گیرد و نمونه برداری قبل از اظهار را هم همکاران در اصرع وقت انجام دهند، ماهیت کار هم قرار شد به شکل 24 ساعته انجام شود، و افراد مرتبط به واردات و صادرات حوزه سازمان استاندارد، آمادگی کار در ساعات یا روزهای تعطیل را نیز داشته باشند و برخی افراد که حضورشان در فرآیند سازمان ملی استاندارد، حائز اهمیت است در دسترس باشند؛ زیرا ممکن است برخی از کالاهای اساسی روز تعطیل به مبادی کشور می رسد و حضور به موقع افراد سازمان استاندارد، زمان تایید و نمونه برداری را بسیار کاهش می دهد». 
معاون ارزيابي کيفيت سازمان ملي استاندارد در ادامه افزود:« پروسه ها برای سازمان استاندارد در چهار بخش است؛ فرآیند نمونه برداری، بازرسی و آزمون و اعلام نتیجه برای تایید کالاهای اساسی که هدف ما به صفر رسیدن زمان تاخیر در این پروسه ها است».  
ساده یادآورد شد: «بازدید میدانی ما از گمرکات و اسکله، باعث درک بهتر ما از موضوعات و مشکلات حوزه استاندارد در وروی های کشور می شود، با بازدیدی که از اسکله شهید رجایی و گمرک انجام دادیم بر کاهش زمان و پیوستگی فرآیندهای سازمان، تاکید شد».  
وی در ادامه  گفت: برای بحث تکمیل ساختمان آزمایشگاهی نیمه کاره که در حال احداث است  بایستی فکر کنیم و برای اتمام آن از بودجه استان استفاده شود؛ زیرا برکت آن برای همین استان است». 
ساده در ادامه افزود :«نکته دوم ارتقای آزمایشگاه های استان هرمزگان در دستور کار سازمان استاندارد است که هم از طریق ارتقای تجهیزات ازمایشگاهی و هم از طریق اتصال آن به شبکه های آزمایشگاه سازمان استاندارد، تاخیر آزمایش بر روی کالاهایی چون کالاهای اساسی به حداقل تاخیر باشد». 
احسان ساده در رابطه با اهمیت سازمان استاندارد در تامین کالاهای اساسی گفت:«تامین کالاهای اساسی یک زنجیره است که از گمرک گرفته تا سازمان صمت در آن همه نقش دارند. در این میان نقش استاندارد یک نقش نظارتی و فرابخشی است و ما حافظ منافع کیفی زندگی مردم هستیم». 
وی تشریح کرد:« در همین بازدید اخیر متوجه نبود یک آزمایشگاه برای تست کولرهای گازی وارداتی شدیم؛ اگر مرکز آزمایشی برای آن وجود داشت، امروز از ورود کولر های پر مصرف جلوگیری می شد؛ در نتیجه اتلاف انرژی کمتری داشتیم وکمک شایانی به وزارت نیرو و تامین برق کشور صورت می گرفت؛ پس نقش سازمان استاندارد در سایر بخش ها بسیار مهم است». 
گفتنی است که پیش از بازدید از اسکله شهید رجایی،  احسان ساده، معاون ارزیابی کیفیت، مهدی علی پور، مدیرکل دفتر ارزیابی کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی سازمان ملی استاندارد، محمد سروش سهیلی راد، مدیرکل استاندارد هرمزگان به قشم سفر کردند و در آن بازدید به تشریح فعالیت‌ها، امکانات آزمایشگاهی و آخرین شرایط رعایت استانداردها در حوزه کالاهای صادراتی و وارداتی در منطقه آزاد قشم پرداختند. 
 
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها